Monday, April 9, 2012

In the streets of San Francisco

Dit zinnetje komt jullie vast allemaal bekend voor uit de klassieker “San Francisco” – “If you’re going to San Francisco …” van Scott Mackenzie. Nu ja, leek me wel toepasselijk als eerste titel van dit deel van onze reisblog. Nadat we vorig jaar naar Brazilië zijn geweest, gaan we dit jaar een stukje van Noord-Amerika ontdekken. Deze trip naar de VS wordt onze “zomervakantie”, omdat er dit jaar door twee bepaalde personen een proefschrift geschreven moet worden tijdens de zomer. Oh ja, en natuurlijk omdat ik nu naar San Francisco mocht voor de MRS Spring conferentie!

De trip naar de VS begint voor mij dus met een conferentie (=werk), wat dus betekend dat ik op dit moment nog alleen in San Francisco ben. Ramon komt op vrijdag ook hierheen en na een paar dagen extra in San Francisco zullen we dan onze huurauto ophalen en gaan we op pad (=vakantie!!!). Als de tijd rijp is en we besloten hebben hoe we precies rond gaan rijden, krijgen jullie daarvan uiteraard een kaartje te zien ;).

Vandaag (=maandag=2e Paasdag) is de conferentie begonnen, want hier in de VS doen ze niet aan 2e Paasdag … Volgens de nieuwslezer van FOX vanmorgen: “Where Europeans are celebrating Easter Monday today, we are all at work and that’s how we keep on being ahead of them.” Ahum. Dat betekent in ieder geval dat het gisteren zondag was en tijd om de omgeving te verkennen. Het was prima wandelweer met een zonnetje, 66 graden Fahrenheit (18 graden C) en een stevige bries. Aldus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal kilometers heuvels te wandelen “in the streets of San Francisco”.
Hier in de stad rijden de beroemde “cable cars”, waarvan een van de eindstops vlakbij ons hotel ligt. Hier draaien ze de “cars”om op een draaischijf om vervolgens dezelfde weg weer terug te gaan.

Vanaf daar heb ik de route van deze met-toeristen-gevulde oude trammetjes gevolgd over een aantal heuvels naar het haven en de zeemonding van de baai met daarin Alcatraz en natuurlijk de Golden Gate bridge. Zie hieronder ...

Boven de baai hang altijd een soort van mist, dus er is niets mis met de camera, maar is wel jammer natuurlijk. Onderweg natuurlijk een paar mooie uitzichten, steile heuvels en de “the most crooked steet in the World”.

Zoals goed te zien is was er net een buslading Chinezen uitgeladen en moet je als toerist met dikke huurauto uiteraard dit straatje rijden. Als afsluiting hieronder de skyline van San Francisco vanaf de haven.

De terugweg was uiteraard meer van hetzelfde :). Na een dag lang wandelen en foto’s maken, kwam ik Benjamin en Daniele (collega’s) tegen in het hotel - zij zijn vanaf Los Angeles hierheen komen rijden. Vanaf nu dus conferentie, die begint dagelijks om 8 uur ’s ochtends en duurt tot laat (= 11 uur ’s avonds op woensdag en donderdag). Dus ... de volgende update zal zijn wanneer Ramon ook hier is!