Monday, December 13, 2010

Hollandse zomer in Brazilië

Dat hadden we niet verwacht! Na een wilde nacht, d.w.z. storm, onweer en regen, werden we vanmorgen wakker terwijl het nog steeds regende. Het leek vanmorgen dus wel een typische Hollandse zomerdag: grauw, fris (20 °C) en regenachtig, toen we opgehaald werden door onze gids.
Onderweg naar het nationaal park Iguaçu hebben we dus maar een paar regenponcho’s gekocht, dat bleek geen overbodige luxe. Vandaag hebben we dus de Braziliaanse zijde van het park bezocht, de Argentijnen hebben de meeste watervallen op hun grondgebied, 70%, maar vanaf de Braziliaanse kant heb je het mooiste uitzicht op die watervallen. Hieronder een korte impressie van het natuurgeweld van de Cataratas (watervallen) en het weer.

Omdat het zo regende hebben we helaas weinig vogels gezien in het park, dus zijn we ’s middags naar het Parque das Aves (vogelpark) geweest. Uiteraard wel nadat we ons in het hotel even afgedroogd en omgekleed hadden. ’s Middags werd het weer gelukkig wat beter, wel fris maar droog en af en toe wat zon. Ideaal om er dus toch nog even op uit te gaan. In het vogelpark hadden ze voornamelijk papagaaien, ara’s, flamingo’s en toekans. Vooral die laatste zijn schitterend om te zien, maar nogal heetgebakerd. Er had er eentje ineens een andere papagaai in zijn bek die leek te vechten voor z’n leven, na een partijtje worstelen en wat veren armer kon ie zich toch kon bevrijden …

En dat waren de hoogtepunten van onze dag, in de komende dagen gaan we nog naar de Argentijnse kant van de watervallen en de Itaipú-stuwdam. Daarover later meer …

3 comments:

1. Hallo "geluksvogels".
    Reizen jullie naar de andere kant van de wereld en treffen jullie toch weer Hollandsweer ;-)
    Mooie foto's en de middelste spreekt boekdelen. Weer wordt vast wel weer beter.
    Jullie mogen de watervallen van alle kanten bekijken behalve de onderkant. Niet doen !!!
    Paps

2. Hoi hoi,

Wat leuk om te lezen over jullie reis, ben ook erg benieuwd hoe de andere foto's er straks uitzien, want deze zijn erg veelbelovend....

Liefs Mijke

ReplyDelete
  3. ...ikke zie gaaitjes! Indrukwekkend natuurgeweld die watervallen, en het water kwam dus van alle kanten. Mooie foto's en een leuk geschreven stukje; blijf genieten!!